Няколко храни, които ни правят по-умни

Всички имаме обща представа за това какво трябва да ядем, за да останем слаби и здрави, но някои храни могат да ни направят и по-умни. Това се случва, като помагат за стесняване на фокуса, подобряване на паметта, облекчаване на стреса и намаляване на умората.

Броколите и други зеленчуци съдържат здравословна доза холин, например, което според проучванията може да помогне за борба със загубата на памет. А скорошно проучване установи връзка между консумацията на повече боровинки и ягоди и намаления процент на когнитивен спад.

Ето някои от продуктите, които могат да ви направят по-умни. И които можете да получите още сега с доставка на храна от Foodpanda.

Сьомга

Сьомгата е пълна с омега-3 мастни киселини, които са от решаващо значение за работата на мозъка. Изследванията установяват, че дефицитът на омега-3 може да доведе до умора, лоша памет и промени в настроението. Тъй като тялото ви не може да произвежда тези незаменими мастни киселини, важно е да си ги набавяте от храната.

Експертите препоръчват дивата сьомга пред отглежданата във ферма сьомга, тъй като тя има много по-високи нива на омега-3. Ако сте вегетарианци и сьомгата не е опция за вас, опитайте риба тон или камбала, които също ще осигурят здравословна доза омега-3.

Авокадо

Авокадото предлага много повече от кремообразен и прекрасен вкус. То също така може да осигури много здравословни ползи за мозъка ви. Изследванията показват например, че неговите високи нива на мононенаситени мастни киселини могат да помогнат за поддържане на нервните клетки в мозъка здрави. Всяка порция авокадо също има 20 различни витамина, включително калий, който според проучванията може да помогне за контрол на кръвното налягане, и лутеин, който може да помогне за защитата на очите ви.

Тъй като авокадото е висококалорично, трябва да добавите само една четвърт или половина от едно авокадо към едно дневно хранене.

Ядки

Ядките са пълни с витамин Е, което според изследванията може да помогне за защита срещу някои аспекти на свързания с възрастта когнитивен спад. Много ядки са богати и на незаменимите омега-3 мастни киселини, споменати по-горе.

Въпреки че всички ядки са чудесни за общото здраве, по-специално орехите могат да помогнат за повишаване на вашата производителност. Освен че са пълни с витамин Е и омега-3, те съдържат и витамин В6, който помага да се произвеждат серотонин и норепинефрин – химикалите, които предават сигнали в мозъка.

Спанак, броколи и листни зеленчуци

Тъмнолистните листни зеленчуци имат високи хранителна стойност. Няколко проучвания показват, че спанакът и броколите могат да помогнат за защита срещу свързани с възрастта проблеми на мозъка и когнитивни дефицити. Също така и двете са богати на желязо, основен минерал, който помага за транспортирането на кислород в тялото.

Без желязо тялото ви не може да произвежда достатъчно червени кръвни клетки, пренасящи кислород.

Горски плодове

Проучване, публикувано през 2012 г., установи, че по-големият прием на боровинки и ягоди е свързан с по-бавни темпове на когнитивен спад при възрастните хора. Изследователският екип подозира, че това е така, защото плодовете имат висока концентрация на флавоноиди – вид антиоксидант, който може да има антихистаминови, антимикробни, поддържащи паметта и подобряващи настроението свойства.

Освен това боровинките имат повече антиоксиданти, които помагат за защита на клетките от увреждане, причинено от свободните радикали.

Боб

Фасулът често се пренебрегва, но той е чудесна и икономична съставка, която можете да добавите към вашия списък с хранителни стоки. Той съдържа идеална комбинация от сложни въглехидрати и протеини, което му позволява да се усвоява бавно. Това в крайна сметка помага за стабилизиране на нивата на кръвната захар и ограничаване на умората.

Експертите препоръчват половин чаша леща или черен боб на ден.

Тъмен шоколад

Изследователи от Харвард наскоро проведоха малко проучване, което предполага връзка между тъмния шоколад и мозъчната функция. Те прегледали ефектите на какаото – по-специално флаванол, естествено съединение в какаовите зърна – при 60 души на възраст между 67 и 77 години.

Автор на изследването и асистент по неврология в Харвардското медицинско училище Фарзане Соронд споделя, че шоколадът изглежда е повишил кръвоснабдяването на мозъка, осигурявайки на възрастните хора повече гориво за работата, която върши.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.